Pierre Bourdieu

Strengthening theoretical frameworks in active teaching-learning methodologies

Authors

  • Edson Roberto Arpini Miguel Universidade Estadual de Maringá

DOI:

https://doi.org/10.22421/1517-7130/es.2022v23.e817

Keywords:

Active Teaching and Learning Methodologies, health education, Curriculum Integration

Abstract

It is an essay on the confluences of the author's thoughts and connections with theoretical and pedagogical aspects of active teaching-learning methodologies.

Author Biography

Edson Roberto Arpini Miguel, Universidade Estadual de Maringá

Doutor em Ciências - Ensino em Saúde pela UNICAMP. Professor Adjunto de Saúde Coletiva da Universidade Estadual de Maringá. Maringá, Paraná

References

Bourdieu P. O poder simbólico. Rio de Janeiro: Bertrand Brasil; 1992.

Nogueira MA, Catani A (org.). Pierre Bourdieu escritos de educação. 16.ed. Petrópolis: Vozes; 2015.

Praxedes W. A educação reflexiva na teoria social de Pierre Bourdieu. São Paulo: Edições Loyola; 2015.

Zabala A. A prática educativa: como ensinar. Porto Alegre: Artmed; 1998.

Published

2022-03-10

How to Cite

1.
Arpini Miguel ER. Pierre Bourdieu : Strengthening theoretical frameworks in active teaching-learning methodologies. Espac. Saude [Internet]. 2022 Mar. 10 [cited 2024 Nov. 24];23. Available from: https://espacoparasaude.fpp.edu.br/index.php/espacosaude/article/view/817

Issue

Section

Ensaios

Similar Articles

<< < 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.